The story of my life (part 1)

Jag kom på att någon av er kanske inte vet vilken filur jag egentligen är. Så här kommer en längre presentation av mig indelat i flera inlägg. Om ni inte är så mycket för att läsa, kan ni hoppa över dessa inlägg och istället hålla er till den korta presentation om mig som finns i sidomenyn.

Mitt namn är Emma, men om jag hade blivit en pojke hade jag uppskattat om mina föräldrar hade döpt mig till Emil eller Elias.
Jag föddes en augustinatt samma år som Sverige gick med i EU. Jag har ingen aning om vad det var för väder denna natt. Eller om jag var för tidig eller sen. Antagligen var jag för sen och alla andra fick vänta på att jag skulle bli klar, för så brukar det oftast bli. Men samtidigt är jag ibland väldigt punktlig av mig. Att vänta är något av de värsta jag vet. Vänta på bussen, vänta på att äggen ska koka klart, vänta på att toaletten ska bli ledig. Jag har heller ingen aning om hur min mamma mådde dendära augustinatten då jag kom till världen. Förmodligen inte så bra.

Fem dagar i veckan kl. 8-16 pluggar jag sista året till sjuksköterska. I november detta år tar jag examen och ska då vara färdigutbildad sjuksköterska om allt går vägen och inget oväntat händer under de få månader som är kvar. Tankar har funnits att jobba några år för att sedan vidareutbilda mig till barnmorska. Men just nu efter tre år med intensivt pluggande är det inget som lockar. Men någon nång i framtiden kanske jag står som utbildad barnmorska.

Jag är 50% finsk då min mamma är född och uppvuxen i Finland. I alla fall till en viss del.

När jag inte går i skolan eller sitter med tentor eller något annat av det som skolan innebär har jag gärna kameran placerad i mina händer och fotograferar det mesta.

Jag kan lätt bli irriterad på vanliga svenska stavfel som folk skriver. Trots att jag vet att jag ibland är en av dem som tillhör denna grupp. Ganska ofta faktiskt.

Enda sen jag föddes har jag varit en väldigt kräsen person när det gäller det mesta. Vilken mat jag äter, vilka kläder jag ska köpa. Och om det är en maträtt eller något annat som jag inte tycker om eller anser att jag inte tycker om äter jag det inte av huvudtaget. Men detta är något som på senare år faktiskt har blivit lite bättre. Framförallt när det gäller maten.

De två värsta hushållssysslorna i hemmet är enligt mig att tvätta och skala potatis. Jag löser detta problem genom att äta potatisen med skalet på. Tvätten är däremot inte ett lika lättlöst problem vilket leder till att den upphängda tvätten kan hänga uppe torr i flera dagar, om inte veckor innan den blir nedtagen av mig.

Att ha en papperskorg på toaletten är en självklar sak för mig. Vilket jag har märkt att alla inte har.

Detta får räcka för den här gången, det kommer mer i flera inlägg lite senare :D. Tack och hej!
 

Det var härligt att få komma in här och få veta lite mera om dej, och se dina bilder.Jag har legat på sjukhus flera gånger, men aldrig upplevt en så vänlig och medkännande person som dej. Det kändes som att mitt rum lystes upp när du var där inne. Du gjorde säkert bara ditt jobb, men det kändes som att du faktiskt brydde dej! Jag kan inte tacka dej nog för det. Det var faktiskt lite motigt att åka hem för jag visste att jag antagligen aldrig mera får träffa dej, om det inte "strokar" till sej igen. Men nu kan jag ju gå in här istället :-)

2018-05-05 // 23:05:39




Vad är ditt fina namn?


Stalker?

E-postadress: (bara jag som ser)


Har du någon blogg/hemsida?


Vad har du på hjärtat?